Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Is there a non-Western form of tragedy? This volume argues that the Korean concept of han should be considered an Eastern tragic vision which is gaining prominence in the West through the critically acclaimed works of diasporic writers such as Nobel Prize-nominee Richard E. Kim, Theresa Hak Kyung Cha, and Chang-rae Lee. Through close readings of the works of leading Korean American authors, the book explicates the philosophical, historical, and postcolonial roots of 'han' and its distinctive aesthetics in contrast to classical Western tragedy. It then examines how specific authors deploy this concept to portray the cultural conditions of Asian Americans and offers powerful insights into the interplay of cultural memory and aesthetics. Finally, the tragic vision offers a counterpoint to many of the optimistic visions of social change that underpin contemporary theories of ethnic or postcolonial fiction and offers a critical perspective on foundational theoretical assumptions.