Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Language testers have generally come to recognize the limitations of traditional statistical methods for validating oral language tests. They have begun to consider more innovative approaches to test validation, approaches that promise to illuminate the assessment process itself, rather than just assessment outcomes (i.e., ratings). One such approach is conversation analysis (or CA), a rigorous empirical methodology developed by sociologists, which employs inductive methods in order to discover and describe the recurrent, systematic properties of conversation, including sequential organization, turn-taking, repair, preference structure, and topic management. CA offers a systematic approach for analysing spoken interaction from a qualitative perspective, allowing one to make observations about a stretch of talk while at the same time interacting with it. This book provides language testers with a background in the conversation analytic framework and a fuller understanding of what is entailed in using conversation analysis in the context of oral language test validation.