Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
We usually think of signs as fixed relations: a red light signifies 'Stop'. In his bold new book, James Williams argues that signs are processes: you see the red light and think 'should I stop?', triggering a creative response. Williams develops this new process philosophy of signs through a formal model, in contrast to earlier structuralist definitions. He draws on the philosophies of Deleuze and Whitehead, criticises earlier work on the sign in biology by Jakob von Uexküll, and connects to contemporary work on process in the philosophy of biology by John Dupré. The process model has wide applications in the arts, humanities and social sciences, and informs their critical debates with science. In defining the sign as essentially political, this radical definition of the sign opens up new possibilities for social and political critique.