Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past fifty years, the computer has been transformed from a hulking scientific supertool and data processing workhorse, remote from the experiences of ordinary people, to a diverse family of devices that billions rely on to play games, shop, stream music and movies, communicate, and count their steps. In A New History of Modern Computing, Thomas Haigh and Paul Ceruzzi trace these changes. A comprehensive reimagining of Ceruzzi's A History of Modern Computing, this new volume uses each chapter to recount one such transformation, describing how a particular community of users and producers remade the computer into something new.
Haigh and Ceruzzi ground their accounts of these computing revolutions in the longer and deeper history of computing technology. They begin with the story of the 1945 ENIAC computer, which introduced the vocabulary of "programs" and "programming," and proceed through email, pocket calculators, personal computers, the World Wide Web, videogames, smart phones, and our current world of computers everywhere--in phones, cars, appliances, watches, and more. Finally, they consider the Tesla Model S as an object that simultaneously embodies many strands of computing.