Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Focusing on the metanarrative of exile and restoration Timo Eskola claims that a post-liberal, narrative New Testament theology is both consistent and explanative. Combining a post-New Quest perspective on Jesus with an eschatological reading of Paul, the author states that Jesus' temple criticism aims at restoration eschatology. Jesus starts a priestly community that expects God's jubilee to begin with Jesus' work, and proceed with the preaching of the new gospel. The reception of this message in the post-Easter church results in resurrection Christology that proclaims Jesus' Davidic kingship on God's throne of glory. Both Paul and Jewish Christian teachers later present Christ's community as a new temple where believers serve the Lord as priests of the new covenant. Furthermore, restoration eschatology provides a new basis for understanding Paul's contrast with the words of the law, and his teaching of justification.