Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Written on the eve of the French Revolution, Gotthold Ephraim Lessing's dramatic poem "Nathan the Wise" became a paradigm for modern Jewish identity in nineteenth- and early twentieth-century Germany and Eastern Europe. According to the Israeli theatre scholar Gad Kaynar, there is hardly anything more absurd than to speak about the reception of Lessing in Israel, (Lessing Yearbook 2000). This distinguished M.A. thesis attempts to do precisely that. Through personal interviews, hitherto inaccessible archive material, and the study of a broad range of documents and articles, it presents a fascinating overview of the reception of "Nathan the Wise" in Israel. Describing the personal stories underlying productions by Shimon Finkel, Joseph Zur, Joshua Sobol, and Doron Tavory, this original research offers insight into over forty years of Israeli history and its changing relationships with Germany and Austria. The book contains the first-time publication of the play "Signed with Blood, or: Bloody Nathan," an adaptation of Lessing's poem by the renowned Israeli dramatist, Joshua Sobol.