Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Synonymous with finely crafted wood engravings of the natural world, Thomas Bewick (1753-1828) perfected an instantly recognisable style which was to influence book illustration well into the nineteenth century. Begun in November 1822, at the behest of his daughter Jane, and completed in 1828, Bewick's autobiography was first published in 1862. The opening chapters recall vividly his early life on Tyneside, his interest in the natural world, his passion for drawing, and his apprenticeship with engraver Ralph Beilby in Newcastle, where he would learn his trade and then work in fruitful partnership for twenty years. Later passages in the work reveal Bewick's strongly held views on religion, politics and nature. The work also features illustrations for a proposed work on British fish. Bewick's General History of Quadrupeds (1790) and History of British Birds (1797-1804), the works which secured his high reputation, are also reissued in this series.