Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In his square-sterned canoe, Alaskan author Dan O'Neill set off down the majestic Yukon River, beginning at Dawson, Yukon Territory, site of the Klondike gold rush. The journey he makes to Circle City, Alaska, is more than a voyage into northern wilderness, it is an expedition into the history of the river and a record of the inimitable inhabitants of the region, historic and contemporary. A literary kin of John Muir's Travels in Alaska and John McPhee's Coming into the Country, A Land Gone Lonesome is the book on Alaska for the new century. Though he treks through a beautiful and hostile wilderness, the heart of O'Neill's story is his exploration of the lives of a few tough souls clinging to the old ways-even as government policies are extinguishing their way of life. More than just colorful anachronisms, these wilderness dwellers-both men and women-are a living archive of North American pioneer values. As O'Neill encounters these natives, he finds himself drawn into the bare-knuckle melodrama of frontier life-and further back still into the very origins of the Yukon river world. With the rare perspective of an insider, O'Neill here gives us an intelligent, lyrical-and ultimately, probably the last-portrait of the river people along the upper Yukon.