Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Vrije tijd & Cultuur
  3. Cultuur
  4. Beleid & Conservatie
  5. A History of South Africa at the Venice Biennale

A History of South Africa at the Venice Biennale

The Politics of Looking South African

Annchen Bronkowski
€ 195,95
+ 391 punten
Verwachte beschikbaarheidsdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This study presents the first history of the South African national pavilion at the Venice Biennale since it first participated in 1950 up until its contemporary pavilions.

Covering a contentious period in South African history, the pavilion engenders a thought-provoking engagement with questions around national identity and visual representation. What has it meant for a country like South Africa to be at the Venice Biennale? How national is a national pavilion? The book acts as a case study highlighting how this understanding of what is 'national' and what is 'representative' has changed throughout the decades. At first it was associated with stylistic concerns, evidencing the polemic post-war shift from academic to modern art in the mid-century; towards the 1960s, South African art in Venice sought to capture something of a specific 'South Africanness' rather than seeking to emulate the general tendencies of Euramerican modernism; the country's exclusion from Venice during the boycott years of the 1970s to early 1990s evidences the clear emergence of a politically conscious national aesthetic; South Africa's re-entry highlights how the tenets of post-apartheid nation-building had to be navigated within a postmodern, globalist art world beset with post-nationalism. This study shows that South Africa has always been caught between national determinations and internationalist aspirations and the contrast of this tension is nowhere more sharply reflected than at the Venice Biennale with its national pavilion structure.

This book is suitable for researchers and students in Art History, African Studies, and Museum Studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
198
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781041039129
Verschijningsdatum:
21/11/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
175 mm x 246 mm
Gewicht:
549 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 391 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.