Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Inspired by the "spatial turn," this book takes a fresh look at three of Mary Shelley's novels: 'Frankenstein', 'The Last Man', and 'Lodore'. It examines the literary and social spaces constructed in these three novels. The novels complement each other in the way in which the interaction between text and space is played through in each of them. In all three, however, space emerges as a socially and politically powerful construct, and the literary text itself is seen to play an important role in its construction. The three novels also implicitly reflect on their own role in this process. In this way, Shelley makes the naturalising logic of the spatial imagination visible, and challenges this logic in the process. Thus, the focus on literary space opens up an interesting perspective from which Shelley's political and aesthetic concerns can be re-examined.