Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Clinical practice operates in increasingly more complex, diverse and uncertain environments. Patients are better informed, technology is advancing and health care practice is constantly changing. In the business of clinical reality clinicians normally do not question their professional practice because they take it for granted and have been socialised into accepting current professional practices. Franziska Trede argues that professional practice is enhanced through critical transformative dialogues (CTDs). CTD are based on critical social science philosophy with an emphasis on scepticism and critique of current knowledge and practices, critical self-reflection, and developing professional practice through critical dialogues. There are three key processes of CTD: Knowing self, engaging with others, and emancipating practice from unreflected, taken-for-granted assumptions. Findings from her research include five relevant dimensions of critical social science for health care practice, five different modes of engaging with CTD, and twelve propositions for a critical practice model. This book is of great interest to clinicians, clinical educators and lecturers in health care.