Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In dit boek worden de bouwstenen van het programmeren in het algemeen en het objectgeoriënteerd programmeren in het bijzonder aangereikt op maat van leerlingen uit de derde graad van het secundair onderwijs. Spelenderwijs verdiepen we ons via de educatieve programmeeromgeving BlueJ in de programmeertaal Java. De controlestructuren, zoals selectie en iteratie, komen pas aan bod wanneer dit nodig is en staan niet los van het objectgeoriënteerd programmeren.
In de tweede editie van dit boek werden een aantal concepten zoals overervering en polymorfisme toegankelijker gemaakt.
Nieuw zijn de appendices met aandacht voor debugging en unit testing. Terzelfder tijd werd gekozen voor een modernere look met illustraties en een aantal nieuwe schema’s. Leerkrachten vinden in de downloadsectie een handleiding met oplossingen bij de oefeningen.
Leren programmeren, een objectgeoriënteerde aanpak, Java in BlueJ is een aanrader voor elke leerling die zich wil voorbereiden op het eerste jaar van een richting Informaticawetenschappen in het hoger onderwijs. De voorbeeldprojecten en oefenprojecten vind je in de downloadsectie.
Bijhorend bij dit handboek krijgt u gratis het E-book Leren Programmeren, een 3-lagenmodel, C# in Visual Studio. Je vindt het bestand, samen met enkele andere downloads, in de downloadsectie van deze pagina.
Leren Programmeren, een 3-lagenmodel, C# in Visual Studio bouwt verder op het handboek Leren programmeren, een objectgeoriënteerde aanpak, Java in BlueJ. In het boek van auteur Goderik Lefebvre programmeer je eenvoudige programma's in de gratis maar professionele programmeeromgeving Visual Studio Community. Je programmeert in C#, een programmeertaal die erg op Java lijkt. Via een gebruiksvriendelijke interface kan de gebruiker van jouw programma al zijn of haar werk opslaan in een gratis te downloaden MySQL Community Edition databankserver. De kracht van jouw programma zit in de logica van het programma. En die logica heb je in dit handboek verwerkt..