Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Hoe gaat het?' Deze vraag stellen verpleegkundigen de hele dag door. Maar hoe beoordelen zij professioneel hoe het echt met de patiënt gaat? De methode ProActive Nursing wordt in ziekenhuizen, thuiszorg en GGZ gebruikt. Het helpt verpleegkundigen om inzicht te krijgen in de zorgbehoefte van de patiënt. En zo op een adequate en empathische manier patiëntveilige zorg te kunnen bieden. Dit boek biedt een praktijkmodel, met competenties van het klinisch redeneren, gekoppeld aan de ICF-classificatie en de zogenaamde ‘body of knowledges' bij deze ICF- zorgthema’s.
Inhoud
ProActive Nursing belicht theorie en praktijk van ICF-zorgthema's. Voor elk thema is een mindmap ontworpen. Hiermee leert de student de gevolgen van ziekten te observeren, te analyseren en te benoemen.
Nieuw aan de tweede druk
•De referentieclassificatie ICF als leidraad voor de zorgthema's
•Hoofdstuk over het werken met zorgthema's en mindmaps
•Hoofdstuk 'Praktijkmodel ProActive Nursing' met competenties van het klinisch redeneren
•Vijf nieuw uitgewerkte zorgthema’s: Mentale functies, Sensorische functies en pijn, Bewegingsapparaat, Stem en spraak, en Activiteiten en participatie
Uniek
•Standaardwerk binnen de Nederlandse verpleegkunde
•Unieke methode om klinisch redeneren onder de knie te krijgen
•Zeer praktijkgericht en daardoor lovend ontvangen
Voor docenten die de methode ProActive Nursing: klinische problematiek inzichtelijk gaan voorschrijven binnen hun hbo-opleiding is er een aanvulling op het lesmateriaal voorhanden, waaronder het formulier 'De casus in kaart' (SBAR-methodiek). U kunt dit extra materiaal eenvoudig opvragen via onze docentenservice onder vermelding van de betreffende titel en het ISBN. Mail hiervoor naar docentenservice@bua.nl.
Doelgroep
•Studenten hbo-verpleegkunde
•Studenten mbo-verpleegkundige
•Verpleegkundigen die een specialistische vervolgopleiding volgen