Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
- Onmisbaar voor (aankomende) leerkrachten; - biedt handvatten voor differentiatie; - met de educatieve app Toolbox Klassenmanagement.
Goed klassenmanagement maakt onderwijs vele malen leuker en effectiever. Klassenmanagement is daarom inmiddels een onmisbaar boek voor de pabo en de universitaire pabo. Het biedt (aankomende) leerkrachten een goede voorbereiding op lesgeven aan een dynamische klas, waarbij rekening gehouden wordt met de diverse onderwijsbehoeften van leerlingen. Klassenmanagement reikt hiervoor verschillende leidraden aan, zoals strategieën voor een goed pedagogisch klimaat en een positieve werksfeer, communicatieve strategieën gericht op situationeel leiderschap en het positief beïnvloeden van groepsprocessen en strategieën voor effectieve differentiatie.
De tweede editie is drastisch herzien. Er zijn twee nieuwe hoofdstukken: "Organisatie van de leeromgeving: organisatorisch handelen" en "Effectief lesgeven: didactisch handelen". Ook zijn er nieuwe competenties voor passend onderwijs voor leraren basisonderwijs toegevoegd. Deze uitgave bevat onder meer ook nieuwe voorbeelden van een groepsplan, het reflectiemodel 'De ideale leraar', nieuwe organisatie- en observatiemodellen, de leerlijn van zelfstandig verwerken naar zelfverantwoordelijk leren en het Interactief, Gedifferentieerd, Direct Instructie-model. De hoofdstukken "Klassenmanagement toepassen" en "Zelfstandig werken en effectief lesgeven" zijn vervallen en geïntegreerd in andere hoofdstukken.