Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De cirkel, het vierkant, de gelijkzijdige driehoek, de regelmatige veelhoek, de gulden snede en hun ruimtelijke equivalenten: al sinds de piramiden van Egypte wist zulke eenvoud zowel architecten als kunstenaars te inspireren en deze werking tot in de architectuur en de kunst van onze eigen tijd. Met dit boek voert de kunsthistoricus en essayist Hans Sizoo de lezer mee langs achtereenvolgens een viertal bloeiperioden van de geometrische esthetiek in de architectuur van West-Europa, hetzij religieus ofwel werelds geïnspireerd, en naar het atelier van twee moderne kunstenaars die elk vanuit het eigen motief eveneens de simpele geometrie waren toegedaan.
Naast de bouwkundige en artistieke resultaten van de fascinatie met deze wereld van de vorm komen enige vragen aan de orde omtrent zowel een algemene als een minder algemene achtergrond van de fascinatie op zichzelf.