Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fiction. 10 WOMEN is George Bowering's brand new collection of short fiction. Each of these stories offers us a portrait of a woman with whom he may or may not have had either an intimate and/or a meaningful relationship. You can't really tell for sure. Depending on your proclivities, some of them might even seem pretty hot-like the lurid fantasies that illustrate the covers of paperback novels, the ethereal intellectual beauties that emanate from poetic fields of asphodels, or the petit bourgeois housewives that litter Alice Munro stories, these ten characters remind us that for every fetish there's a partner.
the maestro is at it again --The Vancouver Sun
This is a rarity in [short story] collections; an elegantly structured book with a central theme general enough to let the author run totally amok while maintaining a satisfying sense of unity overall.--BC BookLook
Even when Bowering's characters insist on gendered difference in thinking, his method expresses the opposite ... Here, the women are very specific and so, importantly, are the narrators. Within that narrative specificity, the 'I' becomes ungendered; the stories reflect upon the subject of the gaze.--The Globe and Mail