Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this “toughly courageous, unflinching, and unapologetic” (O, The Oprah Magazine) debut collection, Curtis Dawkins, an MFA graduate and convicted murderer serving life without parole, “takes us inside the worlds of prison and prisoners with stories that dazzle with their humor and insight, even as they describe a harsh and barren existence” (Publishers Weekly).
In Curtis Dawkins’s first short story collection, longlisted for the 2018 Andrew Carnegie Medal, he offers a window into prison life through the eyes of his narrators and their cellmates. Dawkins reveals the idiosyncrasies, tedium, and desperation of long-term incarceration—he describes men who struggle to keep their souls alive despite the challenges they face.
In “A Human Number,” a man collect-calls strangers just to hear the sounds of the outside world. In “573543,” an inmate recalls his descent into addiction as his prison softball team gears up for an annual tournament. In “Leche Quemada,” an inmate is released and finds freedom to be complex and baffling. Dawkins’s stories are funny and sad, filled with unforgettable detail—the barter system based on calligraphy-ink tattoos, handmade cards, and cigarettes; a single dandelion smuggled in from the rec yard; candy made from powdered milk, water, sugar, and hot sauce. His characters are nuanced and sympathetic, despite their obvious flaws.
The Graybar Hotel is “well-written and worth reading for Dawkins’s craft and insight, but it’s also an occasion to consider an industry that has little to do with rehabilitation, and that makes it nearly impossible for its participants to recuperate their lives” (Chicago Tribune). Dawkins is an extraordinary writer with a knack for metaphor who gives voice to the experience of perhaps the most overlooked members of our society. “His prison stories are insightful and well written, and they ring true. Dawkins possesses the acquired wisdom of a man who’s been there, done that and, unfortunately, is staying there” (Houston Chronicle).