Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Graphic Agitation 2

Social and Political Graphics in the Digital Age

Liz McQuiston
Hardcover | Engels
€ 100,95
+ 201 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Graphic Agitation 2, a follow-up volume to the hugely successful Graphic Agitation, is a survey of social and political graphics since the early 1990s. It illustrates and contextualizes work produced in relation to key themes such as environmental movements, the rise of corporate power, identity branding, wars (in the Balkans and the Gulf War) and human rights - all of which have been prominent news items over the last few years.

The graphic design projects discussed in this book are all of the 'digital age' but they are not all digital-based. The author deals with the impact of digital innovations on traditional methods of social and political protest, and also looks at how they work together. This innovative mix of media is both appealing and informative. The medium in which the work is created is often central to the political aim - for example, web-based for rapid dissemination of ideas worldwide or simple ink and paper when the conditions (e.g. times of war) demand it.

This book is heavily illustrated with a combination of the most up-to-date digital media - such as screen grabs from interactive websites - and traditional methods, such as images of protesters demonstrating about road building with hand-drawn postcards and T-shirts. The visuals help the reader to understand the themes covered and also to reinforce them: some of the images are provocative, some are witty, and others highly informative.

While this is a book for people working in visual media, it is equally appealing to any reader interested in the subjects discussed with its combination of journalistic and narrative information and visual coverage. The work shown is by both non-professional and professional designers such as Jonathon Barnbrook, James Victoire, Paul Hamilton and Makoto Saito.

Some of the work is provocative, but the book itself is not out to provoke; it is an objective representation of graphic excellence and wit: the result is visually, psychologically and intellectually stimulating.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780714841779
Verschijningsdatum:
1/07/2004
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
256 mm x 296 mm
Gewicht:
1573 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 201 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.