• Afhalen na 30 minuten in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 25
  • Ruim aanbod met meer dan 10 miljoen producten
  • Afhalen na 30 minuten in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 25
  • Ruim aanbod met meer dan 10 miljoen producten

Verslaafd aan drukinkt

De ondergang van de Telegraaf Media Groep

Marianne Zwagerman
Paperback | Nederlands
€ 22,50
+ 45 punten
Uitvoering
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 25
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

‘Het is pas nieuws als het in De Telegraaf heeft gestaan,’ zei de hoofdredacteur altijd zonder enige ironie. De krant kon zich die arrogantie veroorloven. Decennialang een onaantastbaar bolwerk, beursgenoteerd en veruit de grootste krant van Nederland. De Telegraaf Media Groep was ook een familiebedrijf waarin de luiken ferm gesloten bleven. Ze trokken zich niets aan van de buitenwereld, legden geen verantwoording af en gingen nooit in discussie.



Maar het machtige mediabedrijf, dat voor de eeuwwisseling nog een eigen vermogen had van bijna 1 miljard gulden, raakte de weg kwijt, kwam in liquiditeitsproblemen en werd een speelbal van vechtende aandeelhouders. Hoeveel invloed hadden zij op de koers van de krant? Waarom sneuvelde hoofdredacteur Sjuul Paradijs? Welke krachten speelden een rol in de tragische neergang van het trotse geel-blauwe nieuwsbolwerk?



Verslaafd aan drukinkt kijkt achter de schermen mee op de redactie, in de boardroom, in de rechtszaal en brengt de ondergang van de Telegraaf Media Groep in kaart. Het is een liefdesverhaal: liefde voor drukpersen, liefde voor de krant. Bij De Telegraaf werkte je niet alleen, je was er voor het leven lid van de familie. Totdat duizenden mensen werden ontslagen. Zij verlieten de Basisweg met een gebroken hart.



In 2017 wordt De Telegraaf als laatste van de grote landelijke Nederlandse kranten overgenomen door een Belgische uitgever. Er ging een felle strijd met John de Mol aan vooraf, die eindigde in een geldverslindende rechtszaak. Wat wilde De Mol met de krant? Hoe probeerde hij de Amsterdamse mediagroep in handen te krijgen? Waarom lukte dat niet? De reconstructie leest als een zakelijke Wie is de Mol? waarin niets is wat het lijkt.

Specificaties

  • Productcode (EAN): 9789021408811
  • Verschijningsdatum: 3/08/2021
  • Aantal bladzijden: 416
  • Uitgeverij: Volt
  • Auteur(s): Marianne Zwagerman
  • Afmetingen: 151 mm x 231 mm
Toon meer

Beoordelingen

Uitgebreide specificaties

Betrokkenen

Inhoud

  • Aantal bladzijden: 416
  • Taal: Nederlands

Eigenschappen

  • Productcode (EAN): 9789021408811
  • Verschijningsdatum: 3/08/2021
  • Uitvoering: Paperback
  • Afmetingen: 151 mm x 231 mm
  • Gewicht: 617 g