Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The cycle of frescoes from the oecus or banqueting hall in the Villa of Publius Fannius Synistor in Boscoreale is generally interpreted as a portrait gallery of a Hellenistic dynasty. The iconological study presented in this volume offers historical and art-historical arguments against this supposition. On the basis of a meticulous iconographic analysis, the author arrives at an entirely new interpreta-tion. He demonstrates that the individual panels of which the fresco cycle is composed are not unica, as was hitherto assumed, but that they belong to an iconographical tradition which has left traces elsewhere in ancient art. On the basis of this new interpretation, the author comes to the conclusion that the fresco cycle from the Villa of Fannius was intended as an eloquent testimony to the cultural aspirations of a well-to-do Roman from the middle of the first century B.C.