Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mass-media can be used for the proliferation of positive and negative ethical values. Theological reflection about the communication of values by the mass media is very urgent. Pope John Paul II has such a conviction, and says: "There is no doubt that the electronic revolution holds out the promise of great positive breakthroughs for the developing world; but there is also the possibility that it will in fact aggravate existing inequalities as the information and communications gap widens. How can we ensure that the information and communications revolution which has the Internet as its prime engine will work in favor of the globalization of human development and solidarity, objectives closely linked to the Church's evangelizing mission?" This work presents theological reflection on social ethics about communication in connection to economics. The purpose of this work is to present Roman Catholic Social Teaching about social communications with particular reference to John Paul II's teaching, and is an attempt to find common ground with the economic approach of Amartya Kumar Sen.