Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book describes in much detail both how and why franchising works. It also analyses the economic tensions that contribute to conflict in the franchisor-frnachisee relationship. The treatment includes a great deal of empirical evidence on franchising, its importance in various segments of the economy, the terms of franchise contracts, and what we know about how all these have evolved over time, especially in the U.S. market. A good many myths are dispelled in the process. The economic analysis of the franchisor-franchisee relationship begins with the observation that for franchisors, franchising is a contractual alternative to vertical integration. Subsequently, the tensions that arise between a franchisor and its franchisees, who in fact are owners of independent businesses, are examined in turn. In particular the authors discuss issues related to product quality control, tying arrangements, pricing, location and territories, advertising, and termination and renewals.