• Afhalen na 2 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 25
  • Ruim aanbod met meer dan 10 miljoen producten
  • Afhalen na 2 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 25
  • Ruim aanbod met meer dan 10 miljoen producten

Game changers

hoe Nederlandse bedrijven het spel veranderen

Ad Van den Oord, Arjen Van Witteloostuijn, Arjan Van den Born, Pim Van Klink
Paperback | Nederlands | Stichting management studies
€ 29,95
+ 59 punten
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 25 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"Een game changer of spelveranderaar is een ondernemer of onderneming die de regels van het (competitief) spel aanzienlijk verandert of een nieuw spel weet te creëren."

Elke ondernemer kan spelveranderaar worden en elke ondernemer wordt - vroeg of laat - geconfronteerd met spelveranderaars. Hoe brengen spelveranderaars een radicale koerswijziging binnen markten en industrieën tot stand? En hoe kunnen bestaande spelers zich hier het beste tegen wapenen? In dit boek zijn 36 spelveranderaars op micro- en macroniveau geanalyseerd, met als doel praktische inzichten te genereren die toegankelijk en toepasbaar zijn voor nieuwe en bestaande ondernemingen.

Er worden drie soorten spelveranderaars onderscheiden: spelmakers die een compleet nieuw spel creëren, directe uitdagers die een directe aanval uitvoeren op de gevestigde orde, en verborgen uitdagers die een gemaskeerde aanval uitvoeren. Waar bestaande spelers tegenstellingen zien, zien spelveranderaars paradoxen, schijnbare tegenstellingen. Spelveranderaars maken geen keuze, maar bedenken creatieve oplossingen om deze schijnbare tegenstellingen met elkaar te verenigen. De verschillende paradoxen laten zien dat de aanval op veel verschillende manieren gekozen kan worden.

Kiezen voor de aanval is niet de enige mogelijkheid voor organisaties, ook een goede verdediging tegen spelveranderaars kan zijn vruchten afwerpen. Er worden vijf verdedigingsstrategieën besproken, variërend van het negeren tot het volledig omarmen van het nieuwe spel. Ook wordt gekeken naar het benodigde verandervermogen van organisaties om te kunnen reageren en de rol van de omgeving, de hulptroepen, in de koerswijziging.

Dit unieke boek biedt ondernemers en bestuurders de noodzakelijke inzichten en instrumenten om (de strategie van) de onderneming zo in te richten om een succesvolle aanval en/of verdediging uit te voeren en het spel te winnen.

Specificaties

Toon meer

Beoordelingen

Uitgebreide specificaties

Inhoud

Eigenschappen

  • Productcode (EAN): 9789023255116
  • Verschijningsdatum: 1/11/2016
  • Uitvoering: Paperback
  • Afmetingen: 169 mm x 241 mm
  • Gewicht: 534 g