Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Paul Virilio puts art back where it matters - at the centre of politics. Art used to be an engagement between artist and materials. But in our new media world art has changed, its very materials have changed and have become technologized.
This change reflects a broader social shift. Speed and politics - what Virilio defined as the key characteristics of the twentieth century - have been transformed in the twenty-first century to speed and mass culture. And the defining characteristic of mass culture today is panic.
This induced panic relies on a new, all-seeing technology. And the first casualty of this is the human response. What we are losing is the very human 'art of seeing', one individual's engagement with another or with an event, be that political or artistic. What we are losing is our sense of the aesthetic. Where art used to talk of the aesthetics of disappearance, it must now confront the disappearance of the aesthetic.