Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Little Red Tree is proud to present "Against Butterflies" by Ann Lauinger, Winner of the Vernice Quebodeaux "Pathways" Poetry Prize. The book also contains 25 full color images taken from the "Mira Calligraphiae Monumenta" by the Renaissance artist Joris Hoefnagel. Richard Harteis [Judge of the prize] describes her work: ..".I can only say how much I admire it: It is refreshing today to find a poet who is at once accessible and yet challenges the reader with a unique voice that pays real dividends when you learn to listen. Music, yes, form and symbol and philosophy, yes, but metaphor is the engine which drives it all, the star to which a poet hitches his wagon...." Gerry Lafemina writes: ..".Ann Lauinger's Against Butterflies reminds us of poetry's sheer pleasures.... Lauinger shows us the world through the transformative and transcendental lenses of poetry...and thus asks us to re-experience the world. These poems, with their 'syllabled light, ' are a joy to read, and their world a joy to revel in." Kim Bridgford writes: "The paradox of Ann Lauinger's title, "Against Butterflies," is that the gorgeous butterflies of her language win out over loss. Although her subject matter is haunting--in fact, her opening sestina makes a literal home for terror--we cannot help accepting her invitation."