Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

25 jaar online winkelen in Nederland

Wijnand Jongen, Wilbert Schreurs
Hardcover | Nederlands
€ 29,99
+ 59 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Een compleet overzicht van 25 jaar Nederlandse e-commercegeschiedenis.



Of we nu de nieuwste smartphone bestellen, een reisje boeken of bedenken wat we vanavond willen eten, we vinden het niet meer dan normaal om dat via internet te doen. De opkomst en acceptatie van het online winkelen heeft zich in Nederland in een ongekend hoog tempo voltrokken. Wat een kwart eeuw geleden nog nieuw en onwennig was, is nu niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. De verwachtingen en wensen van de consument hebben het retaillandschap in Nederland radicaal veranderd.



Dit boek vertelt het verhaal achter die ontwikkeling – het neemt de lezer mee in de enerverende geschiedenis van een revolutie in koopgedrag. Van de doorbraak van internet en de eerste webwinkels tot de experimenten met nieuwe betaalsystemen en de onstuimige groei in bezorgland. Alle belangrijke spelers komen aan bod (en aan het woord) en alle belangrijke gebeurtenissen passeren de revue. Een onmisbaar, prettig leesbaar overzicht voor iedereen die geïnteresseerd is in e-commerce. Met illustraties en in kleur uitgevoerd.



>> Wijnand Jongen is een internationale auteur, spreker, futurist en trendwatcher op het gebied van retail en e-commerce. Hij is directeur en oprichter van belangenvereniging Thuiswinkel.org en co-founder van Ecommerce Europe. Midden jaren negentig was Wijnand medeoprichter van Macropolis, de eerste Nederlandse winkel- en prijsvergelijker voor consumenten op internet. Hij is auteur van de bestseller ‘Het einde van online winkelen’ – dat in verschillende landen is vertaald en in 2017 was genomineerd voor zowel managementboek als marketingboek van het jaar.



>> Wilbert Schreurs is historicus en auteur van tal boeken over business en geschiedenis. Hij schreef onder meer ‘Geschiedenis van de reclame in Nederland’, ‘De doorbraak van direct marketing’ en ‘Leuker kunnen we ’t niet maken’. Wilbert Schreurs stelde verschillende tentoonstellingen samen, waaronder het succesvolle 100 Jaar ReclameKlassiekers in de Beurs van Berlage. Hij is sinds 2007 als (gast)docent verbonden aan de VU in Amsterdam.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
286
Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789492790224
Verschijningsdatum:
29/11/2019
Uitvoering:
Hardcover
Afmetingen:
178 mm x 248 mm
Gewicht:
1008 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 59 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.