• Gratis levering in België
  • Altijd een winkel in je buurt
  • Ruim aanbod met 12 miljoen producten

Onze winkels zijn momenteel gesloten. Online bestellen kan nog steeds 24/7, en we leveren alle bestellingen tijdelijk GRATIS aan huis (ongeacht het bedrag dat je besteedt).
Hou er wel rekening mee dat je pakketje door de grote drukte vertraging kan oplopen. Bij vragen kan een reactie van onze klantendienst ook iets langer op zich laten wachten.
Bedankt voor je begrip.

Wil je meer weten over onze service tijdens de coronacrisis? Bekijk hier alvast de meestgestelde vragen van de afgelopen weken.

  • Winkels
  • Verlanglijstje
  • Winkelmandje
  1. Home
  2. Klantendienst
  3. Meestgestelde vragen over onze service tijdens de coronacrisis

Moet ik een online account aanmaken vooraleer ik kan bestellen?

Nee, dat hoeft niet. Je kan er ook voor kiezen om je bestelling af te rekenen zonder account. Je hebt wel een account nodig als je je bestelling online wilt opvolgen, je verlanglijstje wilt bewaren of e-books wilt aankopen.

Hoe kan ik bestellen?

Snuister in onze webshop en voeg de artikelen die je wenst toe aan je winkelmandje. Klaar met winkelen? Bevestig dat je wenst te bestellen en geef het gewenste leveradres in. Je kan onmiddellijk betalen met een boekenbon, kredietkaart of bankkaart.

Verkies je om te betalen per overschrijving? Dat kan ook. Let wel op: je bestelling wordt pas geplaatst zodra de betaling werd voldaan.

Waarom kan ik enkel kiezen voor een thuislevering?

Om de verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan, is bestelling met afhaling in een Standaard Boekhandel tijdelijk niet mogelijk. Levering bij je thuis is gratis, ongeacht het bedrag dat je besteedt. Door de grote drukte kan je pakketje helaas wat langer onderweg zijn dan normaal. Zodra onze winkels de deuren opnieuw openen maken we het terug mogelijk om je favoriete Standaard Boekhandel te kiezen als afhaalpunt.

Welke levertermijnen hanteren jullie?

Op de productpagina vind je de te verwachten levertermijn. We doen er alles aan om deze levertermijnen te respecteren, door de grote drukte bij zowel onszelf als BPost is het mogelijks dat je pakketje iets langer onderweg is dan normaal.

Ik koos één van jullie winkels als afhaalpunt. Wat nu?

Het is momenteel onmogelijk om je bestelling te laten leveren in je favoriete winkel.

Wil je je bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen met thuislevering? Dat kan! Ga naar je profiel en tik op 'Mijn bestellingen'. Open je bestelling in detail en tik op ‘Product annuleren’. Indien je reeds betaalde ontvang je een mail met de nodige instructies om de terugbetaling vlot te regelen.

Bestelde je in een plaatselijke winkel? Contacteer onze klantendienst en bezorg hen je bestelnummer. Onze collega’s helpen je graag verder.

Ik heb een abonnement op een krant/tijdschrift. Hoe ontvang ik deze zaken nu?

Met het sluiten van je favoriete Standaard Boekhandel is je afhaalpunt inderdaad niet langer bereikbaar. Je neemt best contact op met de verstrekker van het abonnement. Zij kijken samen met je naar een oplossing.

Kunnen jullie tijdelijk kranten of tijdschriften aanbieden via jullie webshop?

Het is momenteel niet mogelijk om deze artikelen aan te bieden via onze webshop. Je neemt best contact op met de verdeler van deze artikelen. Zij kijken samen met je naar een gepaste oplossing.

Kunnen jullie tijdelijk schoolboeken aanbieden via jullie webshop?

Het is momenteel niet mogelijk om deze artikelen aan te bieden via onze webshop. We bieden wel een pak educatieve artikelen aan. Benieuwd? Neem hier een kijkje.

Ik bestelde schoolboeken. Worden deze nog geleverd?

Koos je voor een thuislevering? Dan word je bestelling zo snel mogelijk bezorgd. Koos je niet voor een thuislevering? Dan neem je best contact op met onze klantendienst. Zij kijken je bestelling voor je na en informeren je verder.

Leerlingen uit het secundair onderwijs kunnen terecht op schoolboekenservice@standaardboekhandel.be.

Studenten hoger onderwijs kunnen terecht op studentshop@standaardboekhandel.be.

Ik ontving een pakket maar wil deze retourneren. Kan dit?

Een pakket kan je in principe binnen een termijn van 14 kalenderdagen op twee manieren retourneren: kosteloos via een plaatselijke winkel of tegen betaling per post. Een terugbetaling ontvang je nadat onze klantendienst je retourzending verwerkte.

Omdat onze winkels gesloten zijn kan je na contact met onze klantendienst een verlenging van deze retourtermijn verkrijgen. Het artikel dient uiteraard bij retourneren nog steeds in perfecte en ongebruikte staat zijn.

Wil je hier niet op wachten? Dan kan je de artikelen opsturen per post. We betalen je, gezien de omstandigheden, een additioneel forfaitair bedrag terug van € 2,45 (per bestelling) voor deze zending.