Veelgestelde vragen

Vragen over Standaard Boekhandel? Wij geven je graag een antwoord.

Bestellen

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Je kan telefonisch geen bestelling plaatsen. Je kan wel bellen naar een Standaard Boekhandel in je buurt om te controleren of een boek, cd enz. in de winkel beschikbaar is. Als je dat wenst, kan je vragen om het artikel voor je opzij te leggen. Is het niet beschikbaar? Dan kan je het in je winkel of in onze webwinkel bestellen.

Kan ik een bestelling plaatsen via e-mail?

Je kan via e-mail geen bestelling plaatsen. Je kan wel een e-mail sturen naar een Standaard Boekhandel in je buurt om te vragen of een boek, cd enz. in de winkel beschikbaar is. Als je dat wenst, kan je vragen om het artikel voor je opzij te leggen. Is het niet beschikbaar? Dan kan je het in je winkel of in onze webwinkel bestellen.

Kan ik mijn bestelling thuis laten leveren?

Je bestelling kan op elk adres in België afgeleverd worden als je in een Standaard Boekhandel of in onze webwinkel bestelt. Onze verzendkosten bedragen 2,45 euro per bestelling. Voor leveringen in Nederland betaal je 4,50 euro per bestelling.

Kan ik op een ander adres laten leveren dan mijn thuisadres?

Ja, dat is mogelijk. Bij een bestelling in de webwinkel kan je een leveradres opgeven dat anders is dan je thuisadres. Dat kan bijvoorbeeld bij jou op kantoor zijn of bij je buren. Je kan er ook voor kiezen om je bestelling te laten leveren in een Standaard Boekhandel in je buurt. Interessant, want je betaalt dan geen verzendkosten.

Mijn bestelling is een cadeau dat ik rechtstreeks wil laten afleveren. Is dat mogelijk?

Dit is perfect mogelijk. Zowel voor je bestellingen in de webwinkel als in een Standaard Boekhandel kan je het leveradres van een bestemmeling naar keuze opgeven. Bij je bestelling kan je ook aanduiden dat je een geschenkverpakking wenst. Standaard Boekhandel biedt je die service gratis aan.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Als je je pakje thuis wilt laten afleveren, betaal je standaard 2,45 euro per pakket voor een levering in België. In Nederland is dat 4,50 euro. Je kan er ook voor kiezen om je pakje in een Standaard Boekhandel in je buurt op te halen. Je betaalt dan geen verzendkosten.

Hoe kan ik verzendkosten vermijden?

Elke bestelling die je in de webwinkel of in één van onze winkels plaatst, kan je in een Standaard Boekhandel naar keuze afhalen. Je betaalt dan geen portkosten.

Kan ik online bestellen, maar in een Standaard Boekhandel gaan afhalen?

Bij elke onlinebestelling kan je een Standaard Boekhandel naar keuze opgeven om je bestelling af te halen. Om niet vooraf te moeten betalen, heb je wel een klantenkaart nodig van Standaard Boekhandel.

Kan ik in een Standaard Boekhandel-winkel bestellen en in een andere winkel afhalen?

Als je een klantenkaart hebt van Standaard Boekhandel, kan je vragen om de bestelling in een andere Standaard Boekhandel naar keuze af te halen.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

In de webwinkel kan je bestellingen plaatsen voor levering in België of Nederland. We houden je op de hoogte zodra er andere landen bijkomen.

Kan ik mijn bestelling in de webwinkel annuleren?

Omdat onze leveringstermijnen zo kort zijn, is het niet mogelijk om een bestelling in onze webwinkel te annuleren. Je hebt vanaf de dag na de levering wel veertien kalenderdagen bedenktijd om je bestelling voldoende gefrankeerd in de originele verpakking samen met de factuur en het verzenddocument terug te sturen naar Standaard Boekhandel, Klantendienst, Schoenstraat 6, 9140 Temse. Voeg ook het retourdocument toe. Je kan ook naar een Standaard Boekhandel-winkel om je pakket terug te brengen. Als de artikelen nog in perfecte staat zijn, zal Standaard Boekhandel je binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de retour terugbetalen. Wordt de levering om onvoorziene omstandigheden uitgesteld en kan je bestelling niet binnen 30 kalenderdagen na bestelling geleverd worden? Dan kan je je bestelling annuleren.

Kan ik de status volgen van mijn bestellingen in de webwinkel?

Ja, onder Mijn bestellingen vind je het overzicht van je bestellingen en de status. Je ontvangt ook een e-mail om je bestelling te bevestigen of om aan te kondigen dat je bestelling verzonden is.

Is het mogelijk om bij Standaard Boekhandel meerdere titels of grotere volumes te bestellen voor mijn bedrijf, school, bibliotheek of organisatie?

Ja, je neemt daarvoor het best contact op met onze B2B-afdeling via btb@standaardboekhandel.be of telefonisch via 03 760 32 02.

Kan ik ook schoolboeken bestellen in de webwinkel van Standaard Boekhandel?

Neen, momenteel kan je geen schoolboeken bestellen op onze website. Onze medewerkers in de winkels van Standaard Boekhandel helpen je wel graag verder.