Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Volledig nieuwe editie van deze klassieker;;;Opgedeeld in ontwikkelingsgebieden, om iedere fase in al zijn aspecten te omvatten: lichamelijk, motorisch, sociaal-emotioneel, persoonlijkheid in al zijn aspecten;;;Theoretische modellen en wetenschappelijke inzichten worden eenvoudig beschreven;;;Grote figuren in de ontwikkelingspsychologie krijgen verdiende aandacht (bv. Piaget, Freud, Erikson, Bowlby, Kohlberg) Groot worden introduceert (toekomstige) leerkrachten, opvoeders en ouders in het proces van 'groot worden' of de ontwikkeling van het kind. Eerst wordt stilgestaan bij enkele inleidende begrippen. De auteurs onderzoeken het belang van de ontwikkeling van het kind voor de onderwijs- en opvoedingspraktijk en bekijken hoe er met deze ontwikkeling kan worden omgegaan. Vervolgens worden de verschillende opeenvolgende ontwikkelingsfasen overlopen: de ongeboren baby en de geboorte, de pasgeborene, de baby, de peuter, de kleuter, het lagereschoolkind en de adolescent. Telkens bespreken de auteurs systematisch volgende ontwikkelingsgebieden: de lichamelijke en motorische ontwikkeling, de perceptuele ontwikkeling en die van het tekenen, de seksuele en de sociaal-emotionele ontwikkeling, de cognitieve en de taalontwikkeling, de schoolse ontwikkeling, de spelontwikkeling, de morele en de persoonlijkheidsontwikkeling. Zo worden op een logische, begrijpbare en vooral herkenbare manier, de grote ontwikkelingsstappen van het kind inzichtelijk gemaakt. Authentieke voorbeelden uit échte onderwijssituaties en uit de reële opvoedingspraktijk, maken dit boek mede tot een onmisbare handleiding voor iedereen die met kinderen samenleeft en -werkt: (toekomstige) leerkrachten, opvoeders (in de kinderopvang, de jeugdbeweging, ...), verzorgers (in de verpleegkunde, kinesitherapie, logopedie) en (groot)ouders. De werkboeken (deel 1 en 2) en correctiesleutels zijn beschikbaar voor docenten die het handboek als cursusmateriaal gebruiken. U kunt deze terugvinden op www.lannoocampus.be.