• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

The Oxford Handbook of Corporate Reputation

Michael L Barnett, Timothy G Pollock
Paperback | Engels | Oxford Handbooks
€ 59,95
+ 119 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

What does it mean to have a "good" or "bad" reputation? How does it create or destroy value, or shape chances to pursue particular opportunities? Where do reputations come from? How do we measure them? How do we build and manage them?

Over the last twenty years the answers to these questions have become increasingly important--and increasingly problematic--for scholars and practitioners seeking to understand the creation, management, and role of reputation in corporate life. This Handbook intends to bring definitional clarity to these issues, giving an account of extant research and theory and offering guidance about where scholarship on corporate reputation might most profitably head. Eminent scholars from a variety of disciplines, such as management, sociology, economics, finance, history, marketing, and psychology, have contributed chapters to provide state of the art definitions of corporate reputation; differentiate reputation from other constructs and intangible assets; offer guidance on measuring reputation; consider the role of reputation as a corporate asset and how a variety of factors, including stage of life, nation of origin, and the stakeholders considered affect its ability to create value; and
explore corporate reputation's role more broadly as a regulatory mechanism. Finally, they also discuss how to manage and grow reputations, as well as repair them when they are damaged.

In discussing these issues this Handbook aims to move the field of corporate reputation research forward by demonstrating where the field is now, addressing some of the perpetual problems of definition and differentiation, and suggesting future research directions.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
528
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198704614
Verschijningsdatum:
13/05/2014
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
244 mm x 170 mm
Gewicht:
898 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 119 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.