• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Consumers' Selves and Marketing

Daniela Herzog
Paperback | Engels
€ 49,45
+ 98 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Consumers' self-concept plays a key role in consumer behavior. Against this background, this doctoral thesis is dedicated to the examination of important aspects related to consumers' self. In three papers, Daniela Herzog studies consumers' self in the context of marketing from three different perspectives. In Paper 1, she provides a better understanding of the two types of consumers' self-concepts (actual and ideal self) and how they are construed. In Paper 2, she examines how an activated ideal self (i.e., ideal self-congruence) and its different facets (e.g., related to status or friendship) influence the perceptions of brands and consumers' emotions simultaneously. Finally, in Paper 3, she studies how advertising that promotes the beauty of normality and challenges unrealistic beauty ideals impacts females' self-discrepancy (difference between the actual and ideal self), emotions, and brand perceptions.Conclusively, this dissertation highlights consumers' self as a central, multifaceted, and complex phenomenon. The three papers improve our understanding of consumers' actual and ideal self and provide insights into how to target them. The dissertation also shows that both aspirational branding (communicating with ideals) and therapeutic advertising (promoting the beauty of normality and challenging unrealistic and unattainable beauty ideals) can have positive and negative effects on a consumer simultaneously (a dual effect). These findings imply that managers and researchers need to be aware of such potential dual effects. In sum, this dissertation generates implications for research in the context of consumers' self in marketing and consumer behavior. Furthermore, this dissertation generates important implications for managers on how brands can most effectively target and activate consumers' selves, on how to positon brands which are congruent with consumers' ideals, and on how to implement advertising strategies challenging unrealistic beauty ideals.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
148
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783752888881
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
223 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 98 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.