Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
ING, Volkswagen, FIFA, Wells Fargo, Oxfam Novib, Lehman Bros., ABN-AMRO, Southwest Airlines, Shell, Rabobank, Enron, Deutsche Bank, Panama Papers…
Waarom gaan goede bedrijven de fout in, waarom zijn bedrijfsschandalen schering en inslag? Zijn corruptie en wangedrag in het bedrijfsleven onvermijdelijk en wat kan de top van een bedrijf daaraan doen? Wat kunnen bestuurders doen om hun bedrijf te redden als er een schandaal aan het licht komt, of beter nog, wat kunnen ze doen om zo’n schandaal te voorkomen? Dat zijn de vragen die de drijfveer vormen voor Broken Business.
In dit onverminderd actuele boek deelt José Hernandez de tientallen jaren ervaring die hij heeft opgedaan tijdens zijn advieswerk voor grote internationale bedrijven in crisis. Broken Business schetst hoe een bedrijf het breekpunt kan bereiken en weer uit het dal kan klimmen om sterker dan ooit terug te komen. Dit boek geeft niet alleen een heldere analyse van het probleem, maar maakt ook duidelijk welke zeven stappen een bedrijf moet doorlopen om de crisis aan te pakken en de structuur, cultuur en strategie aan te passen, zodat integriteit en ethisch handelen stevig in het bedrijfsmodel verankerd worden.
José R. Hernandez PhD is oprichter en CEO van Ortus Strategies, een consultancy met internationale cliënten en kantoren in Zwitserland en Canada. Hij is een bekende leider, ondernemer en strategisch adviseur en zijn werk richt zich vooral op ondersteuning van multinationals die verwikkeld zijn in geruchtmakende en complexe zaken rond regelgeving en witteboordencriminaliteit.
‘Wangedrag is onvermijdelijk, schandalen zijn dat niet. Broken Business is een handboek voor iedereen die deze realiteit durft te omarmen en er effectief naar wil handelen.’ – Dr. Martin van Staveren, adviseur en docent, auteur van Risicogestuurd werken in de praktijk en Risicoleiderschap
‘Verplichte kost voor elke CEO, bestuurder, CFO, bedrijfsjurist en manager.’ – Louis J. Freeh, voormalig FBI-directeur